Egyenlőre nem tudok mit kezdeni a helyzettel, de hogyan is mondjam kezd tele lenni a tudatom a márkaszervizekkel. Kezdődött a dolog a kocsimmal, folytatódott a motorommal. De miután a motor sokkal inkább a szívügyem, inkább arról pár részlet. Tehát adott egy jó hírű szerviz, ahol eddig csak precizitást tapasztaltam ezért is érint kellemetlenül a dolog. Most hogy ezt írom túl vagyok két sikertelen híváson. Az egyik a szerviz tulajdonosa, vezetője, a másik pedig egy barátom akinek csak a vállán akartam kicsit sírdogálni. Vasárnap van, gondolom az egyik nem akarja, hogy a magamfajta lökött ügyfelek a pihenőnapján zaklassák, a másik meg a vasárnapi ebéd fáradalmait piheni egy kis délutáni szendergéssel. Tehát a szitu a következő: -hamarosan indulunk a Balkánra egy hosszabb kiruccanásra. Gondoltam előtte kicsit átnézem a gépet, nyugodtabban megyek ha látom, hogy minden rendben van a paripával. Szóval motorolaj, hűtővíz, fék és kuplung olaj nézés. Ülés le a láncolajozó tartály feltöltése, és mit látok, a kartergáz vákuumszelep mellett lóg egy cső:

 |
A ragasztási nyomok és a rugós csap |
Jobban megvizsgálva látom, hogy le van csúszva a csatlakozóról. Összerántottam a szemöldökömet és kiépítettem a szelepet a helyéről. Nos jött a pofáraesés, hogy milyen kókány munkát kap az ember fia, onnan ahová azért visz a gépet, mert bízik a szervizben. Az előzményekről némi leírás - a motor 75 000 km-es szervizen volt, ahol szelephézagot állítottak, gyertyát cseréltek, karburátor szinkront ellenőriztek. Az itt látható alkatrészhez hozzá kellett nyúlniuk, hiszen a karbi szinkron ellenőrzéshez szükség van az itt látható mindkét vákuum csőre. Amikor odavittem a motort ez biztosan nem volt eltörve. Két eset lehetséges, vagy valamelyik havernak eltörött a motorjában ez az alkatrész és az enyém éppen kapóra jött. Vagy az enyémet törték el és ekecseltek rajta egy kicsit, majd "a madárnak jó lesz" elhatározással simán visszarakták az elpusztított alkatrészt. Ami miatt gyanús, hogy nem a saját alkatrészem, mivel nem az eredeti, letört műanyag csatlakozót ragasztották vissza, hanem egy rugós szorítócsapot nyomtak bele (még csak nem is valamilyen csövet) és azt taknyolták körbe műgyantával. A pancserok legalább arra figyeltek volna, hogy ne csússzon be a cső a vákuum sapka házába, akkor talán észre sem veszem, de mielőtt a ragasztó megkötött már tolták is rá a gumicsövet az pedig visszapasszírozta a házba ezt a vacakot.
 |
Miután leszedtem a ragasztót ez látszott. A műanyag házat nem én karistoltam össze! |
|
Aztán szépen kihúztam a házból azt amit a letört csatlakozó helyére ragasztottak be.
 |
|
|
|
|
Úgy döntöttem, hogy addig is amíg nem beszéltem a kereskedéssel és nem tudom a hozzáállásukat azért megjavítom amennyire a körülmények engedik ezt a vákuumszelepet. Egy Luer csatlakozót ragasztottam bele a vákuumszelep házába. Remélem bírni fogja egy darabig. Az egészben az zavar, hogy nem értem miért nem szólt senki a dologról. Azért mert sok kilométer van a gépben, akkor már nem számít mi van beleépítve? Ez vajon a szerelő részéről milyen fokú szakmai igényességet mutat? A saját motorjába beépítené ugyan így az alkatrészeket? Az, hogy nyitva volt a vákuumcső az már részlet kérdés, mert nem okozott drámai hibát, mindössze az injektoros típusokra jellemző, gázelvétel-gázadáskor jelentkező nagyobb terhelésváltási reakció volt tapasztalható. A szerviz "szolgáltatás" óta kb. 150km-t futott a motor ami éppen a hazáig távolság. Folyt. köv. ha beszéltem a szervizzel. A reakciójuktól függ, hogy kiírom a nevüket avagy sem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése